Webtilgængelighed

Bærbar

Hvalsø og Særløse Kirkers hjemmeside (www.hvalsoe-kirke.dk) er nu tilpasset, så den lever op til kravene, der stilles til offentlige hjemmesiders webtilgængelighed for svagtseende mv.

Vi har udarbejdet denne erklæring.

Kravene er bl.a.:

• Der skal udarbejdes en tilgængelighedserklæring.
  • Billeder, som ikke blot er til pynt, skal have et tekstalternativ (alt text).
  • Teksten på hjemmesides skal mærkes op med de rigtige typer overskrifter, så mennesker, der bruger skærmlæser, kan få overblik over indholdet (brug h1, h2 og h3 tags i stedet for fed skrift)
  • Hjemmesiden skal kodes, så brugerne kan anvende tabulatorer til at bevæge sig rundt på siden, hvis de ikke anvender mus.
  • Links skal have en forklarende tekst, så man ved, hvad man klikker på.
  • Videoer, der lagres på hjemmesiden, skal tekstes efter maks. 14 arbejdsdage.

Vi arbejder løbende på at opdatere vores hjemmeside. Du er derfor altid velkommen til, at komme med forslag til forbedringer.