Du bestemmer, hvad din kirke kan

Menighedsrådsvalg 2016
menighedsraadsvalg-youtube

Billede fra kampagnevideo – www.menighedsraadsvalg2016.dk

Der skal være valg til Hvalsø og Særløse Menighedsråd d. 8. november 2016.

Menighedsrådet for Hvalsø og Særløse Kirker varetager mange opgaver hele året rundt. Udover de mere jordnære ting såsom forvaltning af Hvalsø og Særløse Kirker, Kirkegårde, bygninger mv. beskæftiger vi os også det essentielle i troen både i dagligdagen, og for de folk, som ikke kommer i kirke.

For os er det vigtigt at kirkerummet er tilgængeligt i dagligdagen. Herudover er Hvalsø og Særløse Menighedsråd en aktiv part i byens udvikling og kulturliv samt administration af kirkernes økonomi.

Du kan læse mere menighedsrådsvalget 2016 her.

Der er mange grunde til at deltage i menighedsrådet

Søren Abildgaard formand for Landsforeningen af Menighedsråd forklarer at der er mange grunde til at deltage i menighedsrådet. Nogle har fokus på arbejdets betydning for lokalsamfundet og for kirken. Andre har fokus på de mange kompetencer, man som medlem tilegner sig i menighedsrådsarbejdet. Og andre igen interesserer sig for, hvordan man kan være med til at skabe et vedkommende kirke- og menighedsliv lokalt. Ved at tage afsæt i egne personlige fortællinger kan de nuværende medlemmer engagere og inspirere de mange danskere, der overvejer at være aktive i menighedsrådet.

Udarbejdet med inspiration for www.menighedsraadsvalg2016.dk