Tak for et godt år

Skygge i vand
Konfirmation-2015-5

Årets konfirmander

2015 render mod enden, og det er tid til at se sig tilbage. I Hvalsø og Særløse Kirker har der været travlt med gudstjenester, barnedåber, konfirmationer, vielser, begravelser, koncerter, foredrag og meget mere.

I løbet af 2015 er 34 børn og voksne blevet døbt, 75 børn er blevet konfirmeret, 15 par er blevet viet og vi har måtte tage afsked med 38 personer.

2015 har på mange måder været et fantastisk år med mange glade kirkegængere og besøgende til foredrag og koncerter.

Har du særlige minder for året 2015 er du meget velkommen til kommenterer i kommentarfeltet nedenfor eller på Facebook.

Foredrag og arrangementer

foredrag-nordisk-fjer

Foredrag om Nordisk Fjer

I 2015 har vi afholdt mere end 20 spændende foredrag, koncerter og andre arrangementer. Vi har bl.a. haft besøg af officer Søren Bo Bøjesen der har fortalt om Rusland, Peter Ruge, Trio Klezmer, Sognepræst Kirsten Schmidt fra Orø, Michael Böss og mange flere.

Vi kan allerede nu løfte sløret for at 2016 bliver mindst ligeså interessant og spændende som 2015. Vi har mange spændende foredrag, arrangementer og ideer på tegnebrættet. Det eneste du skal gøre er at holde øje med hjemmesiden, Facebook eller kirkebladet.

Vi kan allerede nu løfte sløret for at i januar kommer Eva Jørgensen (kendt fra DR) forbi, vi glæder os allerede til det interessante foredrag.

Præster

Ny-boerne-ung1

Indsættelse af Sven Ulrik Terp

Søren E. Jensen søgte i 2015 orlov for at passe et embede i Jylland. Og som Søren selv siger så er “Det er altså ikke et farvel, men et på gensyn”.

I stedet for Søren E. Jensen har vi fået Sven Ulrik Terp som præst, vi byder endnu engang Sven velkommen.

Maria Brink Hesel kom i efteråret tilbage fra barsel.

Den 25. november 2015 blev der taget nye billeder af vores præster, glæd jer til næste udgave af kirkebladet og se de flotte billeder af vores præster.

Har du behov for kontakt med en af vores præster, finder du oversigten over præster her.

Fotokonkurrence

foedder-sky

Billede fra årets fotokonkurrence

I sensommeren blev der udskrevet en fotokonkurrence. Vinderen blev Birthe Helle Milandt, som fik æren af at få sit billede på forsiden af seneste udgave af kirkebladet. En del af de mange andre gode bidrag indgik i kirkebladet og her havde Sognepræst ved Kirke Såby og Kisserup Kirker Poul Joachim Stender sat tekst til billederne.

Vi ved allerede nu at der også i 2016 kommer en fotokonkurrence. Hold øje med hjemmesiden i løbet af foråret.

Hjemmesiden og Facebook

Vores hjemmeside fik hen over sommeren en kraftig opdatering. Vi håber du kan lide det nye design samt vores kraftigt forbedrede kalenderfunktion.

I løbet af 2015 har vi på vores hjemmeside oplevet en fremgang i antal unikke besøgende på 138 %, således at vi i 2015 runder over 11.000 besøgende. Tak fordi I besøger vores hjemmeside. Lad os håbe vi kan bevare dette flotte antal besøgende i 2016.

Har du forslag til forbedringer eller ideer til nye ting, er du meget velkommen til at sende en mail til webmaster@hvalsoe-kirke.dk.

Vi har i 2015 forsøgt at gøre endnu mere ud af vores Facebook side og vi vil fortsætte dette arbejde i 2016. For at Facebook siden kan blive et interessant debat- og informationssted, håber vi meget at du vil følge os på Facebook. Bare log ind og tryk “Synes godt om”. Tak for hjælpen.

Endeligt vil webredaktionen sige tak for et godt 2015 og vi håber meget se jer alle igen herpå hjemmesiden eller på Facebook i 2016.